Wednesday, February 26, 2014

Картофена кремсупа със синьо сирене

Тази питателна кремсупа, гарнирана със синьо сирене и пресен спанак е идеалната вечеря - лека, бърза, здравословна, с нотка на изтънченост от синьото сирене.



Не че не готвя в последно време. Напротив – готвя почти всеки ден. И снимам, честна дума! Просто май не ми остава толкова време да пиша за това, което готвя. Пък и нали се прочух в Интернет средите с идеи за детски рожден ден! (Шегувкам се!) Тъй като периодът с многото работа и жадните за знания ученици взе да отминава, ето че музата ми за писане дойде.
По този случай ще ви представя една от рецептите, които ме спасяват, когато съм много гладна, яде ми се нещо готвено и питателно, но същевременно не ми се чака, искам нещо сега, веднага, на момента!
Последното ми такова изживяване беше в неделя вечерта, след като бяхме обикаляли из Икеа около два часа и се завърнахме вкъщи с около три библиотечки, незнайно как архивирани във Волвото, и Нели на задната седалка. Който никога не е бил в Икеа да си избира мебели, само той не знае как се огладнява от цялата работа!
И ето че си бях вкъщи, гладна за нещо топло и течно – картофена кремсупа! Ама не обикновена, ами със синьо сирене. Имах останало в хладилника едно датско синьо сирене – невероятно! Толкова ароматно, че две малки парченца са достатъчни да овкусят порция от тази супа.



Целият процес ми отне около половин час – от момента, в който започнах да беля картофите, до момента на сипването на супата в чинията. Бързо, лесно и вкусно! Количеството на млякото и маслото е по-скоро ориентировъчно - ако ви се струва, че супата става прекалено течна, не прибавяйте всичкото мляко. Ако обичате по-мазничко, може да сложите повече масълце - всичко зависи от собствените ви предпочитания!

Ето и рецептата:

Вземаме:
3 средно големи картофа (около 800 гр.)
2 моркова
1 ч.ч. прясно мляко (около 230 мл.)
2-3 с.л. масло
сол и черен пипер на вкус
щипка индийско орехче
синьо сирене и спанак за гарниране (количеството зависи от предпочитанията ви, аз лично използвам около десетина листа спанак и 20-30 гр. синьо сирене на порция)

Правим:
1.      Обелваме картофите и морковите и ги нарязваме на малки кубчета (на колкото по-малки кубчета са нарязани, толкова по-бързо ще се сварят)
2.      Поставяме зеленчуците в тенджера и заливаме с вода, колкото едва да ги покрие. Варим между 10 и 20 мин. Готови са, когато набодете парче картоф с вилица и то се разчупи съвсем лесно.
3.      Подправяме със солта, пипера и индийското орехче (сложете по-малко сол, ако имате намерение да гарнирате с повече сирене), прибавяме маслото и пасираме, докато стане на гладко пюре. Постепенно, докато си вършим работата с пасатора, прибавяме и прясното мляко. Накрая всичко трябва да е гладко и хомогенно.
4.      Сипваме кремсупата в чиния и гарнираме с цели или накъсани листа пресен спанак и натрошено синьо сирене.

Кремсупата със синьо сирене върви чудесно с чаша бяло вино, за предпочитане шардоне. Да ви е сладко!





No comments:

Post a Comment